Charles Leclerc was ontzettend kwaad en teleurgesteld in het Ferrari-personeel, gedurende de race in Hongarije. Tijdens het Grand Prix-weekend in Boedapest kende de Monegask ups en downs, waarbij zijn poleposition op de zaterdag een zeer welkome verrassing was.
En wat hem ook kon bekoren, was het feit dat hij in het begin van de race voor de McLarens kon blijven en zelfs uitliep op Oscar Piastri, die niet in de buurt kon komen van de achtvoudig Grand Prix-winnaar. Echter was dat gevoel van blijdschap van korte duur bij Leclerc, aangezien hij gedurende de race ver wegzakte.
Plotseling stortte de rondetijden van Leclerc compleet in, terwijl hij daarvoor de beste tijden van het veld noteerde. Over de radio liet hij kwaad weten dat dit het gevolg was van een keuze vanuit Ferrari, waar hij dan ook erg gefrustreerd over was. Zijn race-engineer, Bryan Bozzi, kreeg dan ook de wind van voren.
"Dit is zo frustrerend! We hebben al ons competitieve tempo verloren. Je had gewoon naar me moeten luisteren, dan had ik een manier gevonden om die problemen op te lossen. Nu is het gewoon onbestuurdbaar. Het zou een wonder zijn als we op het podium eindigen...", zei Leclerc richting zijn team.
Lees ook
Helmut Marko onthult doorbraak bij Red Bull na onderzoek aan auto Max Verstappen
Lewis Hamilton hint op vertrek bij Ferrari: 'Er speelt iets...'
Had Ferrari een probleem?
Waar Leclerc bang voor was, gebeurde ook. Hij raakte aan het einde van de race zijn podiumplaats kwijt aan George Russell, waarbij hij ook nog eens een tijdstraf ontving, wat ervoor zorgde dat het humeur bij de Monegask nog verslechterde. Toen hij zich na de race bij het team meldde, dacht hij dat zijn monteurs wat aan zijn voorvleugel hadden aangepast, waardoor de SF-25 onbestuurbaar werd. Maar dat bleek niet het geval te zijn.
Leclerc bleek namelijk schade hebben opgelopen aan zijn chassis, waardoor hij geen snelheid meer had en moest toezien hoe hij steeds verder naar achteren zakte. Hij moet na de race dan ook toegeven dat hij te snel heeft geoordeeld, toen hij zijn team uitkafferde op de radio.
"Ik had niet alle informatie in de auto. Nu wel, en vanaf ronde 40 hadden we een probleem met het chassis. Vanaf dat moment was ik een passagier – ik kon niets meer doen. Ik dacht dat het probleem een keuze was die zij hadden gemaakt, maar dat is niet het geval."
"De teleurstelling en frustratie blijven, want we hadden één kans om dit jaar te winnen, en dat was vandaag."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties