F1 Nieuws

Formule 1 maakt nieuwe samenwerking bekend en voert grote verandering door aan Grand Prix van Australië

Formule 1 maakt nieuwe samenwerking bekend en voert grote verandering door aan Grand Prix van Australië
Red Bull Content Pool
F1 Nieuws

Formule 1 maakt nieuwe samenwerking bekend en voert grote verandering door aan Grand Prix van Australië

Formule 1 maakt nieuwe samenwerking bekend en voert grote verandering door aan Grand Prix van Australië
Red Bull Content Pool

De Formule 1 is sinds begin dit jaar een grote nieuwe samenwerking aangegaan met LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy). In die samenwerking is horlogemerk TAG Heuer sinds dit jaar de vervanger van Rolex en ook modemerk Louis Vuitton heeft nu een prominente rol gekregen in de koningsklasse van de autosport.

Het Franse modemerk zal voor het eerst te bewonderen zijn tijdens de openingsrace van het 2025-seizoen, de Grand Prix van Australië. Naast reclameborden op en naast het circuit, zal Louis Vuitton ook een rol gaan spelen tijdens podiumceremonies. Zo zullen de coureurs hun trofee uit speciale Louis Vuitton-kisten overhandigd krijgen, zoals eerder te zien was tijdens de Grands Prix van Monaco tussen 2021 en 2024.

Tenslotte zal ook de naam van de Grand Prix van Australië worden aangepast, want waar de race in Melbourne eerder door het leven ging als de Formula 1 Rolex Australian Grand Prix zal de race aankomend seizoen als de Formula 1 Louis Vuitton Australian Grand Prix te boek staan.

Domenicali is verheugd met komst van Louis Vuitton

Formule 1-baas Stefano Domenicali is in ieder geval enorm blij met de komst van Louis Vuitton als sponsor van de Australische Grand Prix. "We zijn verheugd Louis Vuitton te verwelkomen als titelpartner voor onze eerste race in 2025. Dit is een partnerschap tussen twee wereldwijde iconen die in de eerste plaats verbonden zijn door hun grote passie voor innovatie, uitmuntendheid en creativiteit, waardoor ze twee uitzonderlijke tijdloze verhalen zijn", begint de F1-baas.

"De deelname van Louis Vuitton versterkt niet alleen de beleving van onze sport, maar viert ook de unie van luxe, vakmanschap en de hoogste expressie van competitie in de auto-industrie. 2025 wordt een episch jaar voor de Formule 1 en ik ben er trots op om het te beginnen met onze gepassioneerde partners bij Louis Vuitton", aldus Domenicali.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties