Max Verstappen moet dit seizoen gebruik maken van de RB21, waar hij eigenlijk niet zo blij mee is. De Nederlander had gehoopt dat hij een opvolger van de RB19 zou krijgen, waarmee hij zijn vijfde achtereenvolgende wereldkampioenschap zou kunnen binnenhalen. Maar het is duidelijk geworden dat de 2025-auto van Verstappen een opvolger van de RB20 is, met dezelfde problemen.
Dit zorgt ervoor dat de Nederlander nu al kansloos lijkt voor de titel en dat hij inmiddels ook al een nieuwe teamgenoot heeft. Liam Lawson werd namelijk na twee races al ontslagen door Red Bull Racing en teruggezet naar zusterteam Racing Bulls, terwijl Yuki Tsunoda richting Red Bull is verhuisd.
Volgens Max Verstappen was dat een verkeerde beslissing. Niet omdat hij Tsunoda niet naast zich wilde hebben, maar omdat de Limburger vond dat Lawson niet schuldig was aan zijn mindere prestaties. De Nieuw-Zeelander had gewoon de pech dat hij met een verschrikkelijk lastige auto moest omgaan.
Helmut Marko spreekt Verstappen tegen
Maar in de ogen van Helmut Marko was het wél de juiste beslissing om Lawson terug te zetten naar Racing Bulls. De Oostenrijker maakt duidelijk dat het voor sommige coureurs juist een positief effect heeft, waardoor ze later in hun carrière gaan bloeien, terwijl ze bij Red Bull wellicht waren verzopen.
"Maar dat betekent niet dat de carrière van een coureur voorbij hoeft te zijn. Pierre Gasly moest ook terugkeren van Red Bull naar het juniorteam en is nu een doorgewinterde Formule 1-coureur. Alex Albon heeft het bij ons ook niet gered, moest een omweg maken via DTM en rijdt nu voor Williams", zei Helmut Marko tegen Bild over de 'demotie' van Liam Lawson.
Lees ook
Max Verstappen ontvangt beangstigende boodschap over Oscar Piastri van F1-kampioen
Zak Brown doet onthulling over 'contractgesprek' met Max Verstappen
Racing Bulls niet minder dan Red Bull
En overigens vindt Helmut Marko ook niet dat we over een demotie mogen spreken, nu Lawson is teruggezet naar Racing Bulls. De adviseur van het Oostenrijkse team is van mening dat de RB21 van Max Verstappen niet zoveel beter is dan de bolide ontworpen in Faenza... En dat is toch pijnlijk voor de ingenieurs in Milton Keynes.
"Vooral omdat ik niet zou zeggen dat we op dit moment van een degradatie kunnen spreken. Het verschil tussen Racing Bulls en Red Bull is niet zo groot."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties