Max Verstappen kende een regelrechte ramp tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Limburger kwam daarin niet verder dan de zevende plaats, nadat hij in de laatste sector van zijn gas moest gaan door de gespinde Pierre Gasly. Hierdoor moest Verstappen toezien hoe hij zijn auto achter die van Liam Lawson kwalificeerde.
En dat is een pijnlijk gezicht, aangezien Lawson in de eerste twee races van het seizoen nog de teamgenoot was van Verstappen bij Red Bull Racing. De Nieuw-Zeelander presteerde daar echter niet, waarna hij werd gedegradeerd naar Racing Bulls, het zusterteam van Red Bull. Maar een degradatie bleek dat allerminst te zijn, aangezien Lawson de laatste weken beter presteert dan Yuki Tsunoda - de coureur die hem vervangen heeft bij het hoofdteam.
Maar nu was ook Max Verstappen aan de beurt. In Oostenrijk moet hij achter Lawson starten en dat had natuurlijk te maken met de gele vlag-situatie van Pierre Gasly. Echter heeft de viervoudig wereldkampioen een angstaanjagend bericht voor zijn team. De Nederlander, die dit weekend wederom een update aan zijn auto kreeg vanuit Red Bull, moest opmerken dat hij zonder die gele vlag ook niet veel verder naar voren zou staan...
Lees ook
Voormalig F1-coureur noemt Max Verstappen enige in zijn soort
Toto Wolff geeft uitleg: dit moet George Russell doen om Max Verstappen weg te houden bij Mercedes
Verstappen niet tevreden
Tijdens de kwalificatie bleek al dat Verstappen allerminst te spreken was over het rijgedrag van de RB21, die totaal niet deed wat hij wilde. Volgens de Limburger had hij last van een gebrek aan grip in alle typen bochten, waardoor hij compleet kansloos was om in de buurt van de McLarens te komen. En ook in Q3 was dat nog het geval.
Hoewel hij uiteindelijk op P7 eindigde door de gele vlag, veroorzaakt door Pierre Gasly, was hij zonder die interventie van de FIA niet veel verder naar voren gekomen.
"Dat was een beetje jammer, maar ja... ik weet niet zeker of we het hoe dan ook beter hadden gedaan", was het vervelende bericht van Verstappen aan zijn team, die daarmee eigenlijk aangaf dat de update geen 'upgrade' was.
Echter zag zijn vervangend race-engineer Simon Rennie dat toch wat anders. De Brit dacht dat áls Verstappen zijn ronde af had kunnen maken, hij vooraan het veld had mogen starten.
"Ik voorspel dat je op een 1.04.50 zou zitten, wat net goed genoeg zou zijn geweest voor P3 denk ik", aldus Rennie, die dit weekend Gianpiero Lambiase vervangt bij Red Bull.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties