Max Verstappen is niet alleen gepassioneerd over zijn Formule 1-carrière. De Nederlander, viervoudig wereldkampioen in de koningsklasse van de autosport, is misschien nog wel enthousiaster over zijn race-activiteiten ná zijn tijd in de Formule 1. Verstappen is namelijk van plan om later aan endurance-races deel te nemen.
En daarvoor heeft de Limburger al wat voorbereidingen getroffen. Zo deed hij in mei mee aan een NLS-test op de Nürburgring Nordschleife, waar enorm veel aandacht voor was. De regerend F1-kampioen nam deel aan de test onder een schuilnaam, waarna hij volgens mensen in de NLS-paddock het baanrecord had verbroken in één van zijn eerste rondjes.
Op die claim kwamen veel negatieve reacties vanuit collega-coureurs, die van mening waren dat dat nooit gebeurd kon zijn. Hoewel zij erkenden dat Verstappen een zéér talentvolle coureur is, was de Red Bull-coureur niet zoveel beter dan zij waren. Maar Max heeft nu slecht nieuws voor die coureurs: het gerucht was waar!
In gesprek met Chris Harris, presentator van Top Gear, heeft Verstappen een video opgenomen voor Ford Performance, waar Red Bull Racing volgend jaar een samenwerking mee aangaat. Tijdens dat gesprek kwam de NLS-test van mei naar voren, waarbij Verstappen allereerst de vraag kreeg waarom hij onder een schuilnaam reed.
"Het team, Emil Frey, waar we de GT3-auto van hebben, zei: 'Nou Max, je kunt onder een valse naam rijden, heb je nog aanbevelingen?' Dus ik zei: 'Weet je wat, laten we het echt Duits maken. Franz Hermann. Dat klinkt goed'", zo begint Max, die daarna gevraagd wordt naar het ronderecord...
Lees ook
F1-coureur onthult gesprek met FIA over beslissing waar Max Verstappen boos om was
Max Verstappen onthult reden voor zijn 'verlenging' bij Red Bull
Verstappen bevestigt baanrecord
Als de Nederlander gevraagd wordt of hij daadwerkelijk het baanrecord heeft verbeterd op de Nürburgring Nordschleife, moet Verstappen daarop 'ja' antwoorden. En voor de coureurs die dat niet geloofden heeft Max pijnlijk nieuws: hij deed dat ook nog eens met een volle tank benzine...
"De eerste ronde was een 7:56 op het VLN-circuit. Ik denk dat een paar weken daarvoor de pole een 7:51 was. En natuurlijk reden we gewoon met een volle tank, want ik wilde meer ronden achter elkaar rijden. Dus toen, tweede ronde, 7:54. Toen ging ik de pits in en liet ik mijn sim-coureur een ronde rijden. Toen gingen we weer de baan op met mij, met een nieuwe set banden, en we reden een 7:48. Dus dat was goed", aldus een zeer relaxte Verstappen, die het ronderecord - in een zwaardere auto - met drie seconden heeft aangescherpt!
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties