Red Bull-coureur Max Verstappen voelde zich niet helemaal op zijn gemak in de RB20, tijdens de Sprint op het Miami International Autodrome. De Nederlander startte de verkorte race vanaf pole en wist uiteindelijk ook als eerste over de streep te komen na negentien rondjes, maar geheel tevreden was Verstappen niet.
Toen race-engineer Gianpiero Lambiase over de radio vroeg hoe de balans in de auto was, reageerde Verstappen kort, maar krachtig: "Verschrikkelijk", zei hij. Daarna gaf hij wat meer uitleg over het gevoel in zijn bolide: "Geen grip aan de achterkant. Het voelt hetzelfde als in de kwalificatie." Tijdens de sprintkwalificatie ging het ook al niet lekker met Verstappen, die zelfs hardop moest lachen toen hij hoorde dat hij als eerste was geëindigd.
Net als in de sprintkwalificatie, wist Max ook in de Sprint de beste tijd neer te zetten en zag hij met drie seconden voorsprong de zwart-wit geblokte vlag. Toch was de Nederlander niet geheel tevreden. Bij James Hinchliffe zei Verstappen het volgende over zijn Sprint in Miami: "Mijn start was niet optimaal, waardoor Leclerc een beetje moest afknijpen. Toen kwam de Safety Car om de boel te kalmeren, maar was niet helemaal perfect", aldus de Red Bull-coureur.
"We hebben nog wat werk te doen en met het nieuwe format kunnen we de auto tenminste nog een beetje afstellen voor de kwalificatie. Een overwinning is natuurlijk goed, maar er zijn nog een paar dingen te verbeteren."
Lees ook
Transfer naar Aston Martin aanstaande voor Red Bull-coureur?
Russell heeft andere mening over Adrian Newey dan rest van de paddock: 'Dan kan je niets bereiken'
Leclerc wel tevreden
Waar Max Verstappen niet helemaal tevreden was met zijn auto na de Sprint, was Charles Leclerc dat juist wel. De Ferrari-coureur eindigde als tweede en merkte al snel dat hij het tempo van Verstappen kon volgen. Ook zag hij tijdens de verkorte race dat de Ferrari SF24 evenveel bandenslijtage had als de Red Bull, wat een goed teken is voor de race van zondag.
"Ik had een vrij goede start en toen kwam ik aan de binnenkant in bocht 1. Daar wilde ik niet te veel risico's nemen, want als je crasht in de Sprint, kan je misschien niet meedoen aan de kwalificatie. Het was heel close vandaag, onze degradatie zat op hetzelfde niveau als Red Bull. Gelukkig heb ik nu met een Sprint meer ronden op dit circuit gereden, dus ik ga voor de pole", aldus Leclerc, die VT1 grotendeels moest missen door een spin.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties