De Mercedes W14 is niet de auto waar Lewis Hamilton en George Russell op hadden gehoopt. Het Britse rijdersduo had het liefst vooraan meegevochten met Red Bull Racing, maar moest ook in Australië toezien hoe de RB19 voorbijvloog op de rechte stukken.
Aan het begin van het seizoen liet Hamilton al direct weten dat hij niet geloofde in het 'zeropods-concept' van Mercedes, waarna George Russell deze uitspraak weer onderuit haalde. Maar Mercedes-baas Toto Wolff geeft nu aan dat Hamilton inderdaad zijn twijfels had over het project.
Voor de winter was de zevenvoudig wereldkampioen al niet onder de indruk van het idee om door te gaan met het huidige design, maar het team wist hem ervan te overtuigen om er in 2023 mee te rijden, omdat ze in de data konden zien dat het zou moeten werken.
"Lewis had een ander idee, maar uiteindelijk besloten we met z'n allen om trouw te blijven aan dit concept, mede door de goede resultaten van vorig jaar", begint Wolff bij Formu1a.uno.
Lees ook
'Scheurtjes beginnen te ontstaan in relatie Hamilton en Russell'
Ted Kravitz doet opmerkelijke uitspraak: 'Hamilton is niet zoals Max Verstappen'
'Zitten er naast'
Dat Mercedes tijdens de wintertest in Bahrein met hetzelfde design aan kwam zetten, had dus te maken met resultaten uit de windtunnel, die nu onjuist blijken te zijn.
"We hebben er alles aan gedaan om dit project te laten werken, want op basis van de data had het ook moeten werken. Maar we hebben nu bevestigd dat we ernaast zaten", gaat Wolff verder.
Belangrijkste aanpassing
Dat er dus veranderingen gaan komen aan de W14 is al langer duidelijk, maar we wisten nog niet precies waar. Tot nu. Volgens de baas van Mercedes gaat de positie van de coureurs in de cockpit aangepast worden, omdat Hamilton zich niet comfortabel voelt in de huidige positie.
De Mercedes-rijders zitten verder naar voren dan andere coureurs, wat met de komende updates dus zal moeten veranderen. "We werken nu aan het concept van de positie van de coureurs. Dat is één van de belangrijkste dingen. Dit wil Lewis heel nadrukkelijk. Het gaat erom waar een coureur het beste gevoel heeft in de auto. En als een zevenvoudig wereldkampioen dat zegt, dan luister je daarnaar", aldus Wolff.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties