F1 Nieuws

Christian Horner zet vraagtekens bij drastische FIA-ingreep en voorziet groot probleem

Christian Horner zet vraagtekens bij drastische FIA-ingreep en voorziet groot probleem
BSR Agency
F1 Nieuws

Christian Horner zet vraagtekens bij drastische FIA-ingreep en voorziet groot probleem

Christian Horner zet vraagtekens bij drastische FIA-ingreep en voorziet groot probleem
BSR Agency

Red Bull-teambaas Christian Horner heeft in de Londense O2 Arena laten weten dat hij de nieuwe regelgeving van de FIA omtrent de flexibiliteit van de voor- en achtervleugel een goed idee vindt. Echter, ook zegt Horner dat hij de FIA niet helemaal begrijpt.

Afgelopen seizoen was er en hoop te doen over de de flexibiliteit van de voor- en achtervleugel van verschillende teams. Zo kwam er met name een hoop kritiek op de teams van McLaren en Mercedes, aangezien zij volgens Red Bull en Ferrari met een dermate flexibele voor- en achtervleugel reden dat er een groot gewin was op het circuit.

De FIA, bij wie Red Bull en Ferrari hun onvrede kenbaar maakten, liet echter weten dat er niets zou worden gedaan aan de flexibele voor- en achtervleugels van de beide teams. Red Bull en Ferrari begonnen daarom aan de ontwikkeling van hun eigen flexi-wings, zoals de gehele saga al snel door het leven ging.

FIA krabbelt terug en voert strengere regels in omtrent flexi-wings, Horner reageert

Nu, enkele maanden later, heeft de FIA echter laten weten dat er aankomend seizoen toch iets gedaan zal worden aan de flexibele voor- en achtervleugels van de teams. Zo zullen er strengere tests worden uitgevoerd aan de achtervleugel vanaf race 1 in Melbourne, maar zal er pas vanaf race 9 in Spanje strenger getest worden op de flexibiliteit van de voorvleugel. Apart, zo vindt Horner.

"Ik denk dat het een goed iets os dat de FIA het heeft aangepakt. Er is namelijk beduidend iets veranderd aan de achtervleugel", begint de Red Bull-teambaas tijdens een persmoment bij het F1 75 Live-evenement.

"Maar de voorvleugel wordt pas bij de negende race getest. Waarom dan pas? Ik weet het niet hoor, maar het is wat het is. Het is voor iedereen hetzelfde uiteindelijk. Het betekent gewoon dat je voor race negen en na race negen te maken krijgt met verschillende issues, die onvermijdelijk voor hogere kosten zullen gaan zorgen voor ons", aldus Horner.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties