Kimi Antonelli is het niet eens met de beslissing die de wedstrijdleiding heeft genomen tijdens de kwalificatie in Oostenrijk. Max Verstappen crashte in de snelle voorlaatste bocht van het circuit, maar de stewards hielden het 'slechts' bij een enkele gele vlag.
De crash van Verstappen tijdens de kwalificatie voor de F1 Grand Prix van Oostenrijk is tot op heden één van de grootste onderwerpen van gesprek dit raceweekend.
De Nederlander zat in zijn laatste ronde van Q3 en was bezig met een prima verbetering. Bij het insturen van de snelle voorlaatste bocht gaf de RB22 het echter op. Verstappen stuiterde vervolgens van het circuit af en kwam daarbij met een harde klap in de bandenstapels terecht.
Tot de opluchting van velen, waaronder Charles Leclerc en Lando Norris, liet Verstappen al snel weten in orde te zijn. Wel meldde de coureur aan zijn team dat hij een beetje last had van zijn knie. Ook op sportief gebied valt de schade mee. Verstappen verloor namelijk geen plekken na zijn incident en mag de race dus vanaf de vijfde positie aanvangen.
Lees ook
Charles Leclerc verwijst theorie over Lewis Hamilton naar rijk der fabelen
Isack Hadjar deelt vernietigend oordeel over de Red Bull-updates
Antonelli kan zich niet vinden in beslissing van stewards
Na de crash van Verstappen hanteerde de wedstrijdleiding een gele vlag-situatie. Daarbij moeten coureurs alleen kunnen aantonen dat ze (kort) van hun gas af zijn gegaan.
Volgens Antonelli was dit absoluut niet de juiste beslissing. De Italiaan meent dat de Red Bull-bolide van Verstappen op een gevaarlijke plek gestrand was en dat er een dubbele gele vlag-situatie gehanteerd had moeten worden: “Ik denk dat dubbele gele vlaggen de juiste oplossing zou zijn geweest. Het is zeker iets dat herzien moet worden," begon de huidig leider in het rijderskampioenschap.
Antonelli vervolgt en spreekt van een zeer gevaarlijke situatie: “Vooral als het in een snelle bocht gebeurt. Bij lage snelheid kan een enkele gele vlag nog wel juist zijn. Maar in een snelle bocht moet er meteen een dubbele gele vlag worden gegeven. Er stond een auto tegen de muur in een snelle bocht, dus ik vraag me af waarom er in deze situatie niet meteen dubbele gele vlaggen werden gegeven. Want het is een supersnelle bocht en als je op dat moment van de baan raakt, kan dat heel erg aflopen", sloot hij af.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties