Tijdens de Grand Prix van Japan kreeg Max Verstappen een nieuwe teamgenoot in Yuki Tsunoda, die Liam Lawson verving bij Red Bull Racing. De Japanner mocht het zitje naast Verstappen overnemen, nadat bleek dat Lawson niet geschikt was voor die positie. Met slechts elf races ervaring voor hij bij Red Bull begon, had hij simpelweg te weinig ervaring om met de druk om te gaan.
De Red Bull RB21 was te lastig te controleren en Lawson kende daardoor twee verschrikkelijke weekenden in Australië en China, waarna hij te horen kreeg dat zijn avontuur bij Red Bull Racing al ten einde kwam. Tsunoda nam het zitje naast Verstappen over, maar merkte in Japan ook direct hoe lastig de Red Bull-auto te besturen was, aangezien hij niet verder kwam dan de vijftiende plek in de kwalificatie en hij in de race geen punten scoorde.
Wie wel punten scoorde, naast Max Verstappen, was Racing Bulls-coureur Isack Hadjar. De Fransman is ijzersterk aan het seizoen begonnen - afgezien van zijn crash in de opwarmronde in Australië - en lijkt in de toekomst de perfecte man om door te schuiven naar Red Bull Racing, het hoofdteam in de Red Bull-familie.
Lees ook
Schumacher dropt bom: Max Verstappen heeft 'knoop doorgehakt' over vertrek bij Red Bull
McLaren-baas wijst Red Bull op gedrag Max Verstappen: 'Benieuwd wat zij daarvan vinden...'
Hadjar wil naast Verstappen rijden
En als iemand dat graag wil, is het Isack Hadjar wel. Sommige coureurs zullen misschien afgeschrikt worden door de 'lastige' RB21, maar dat geldt totaal niet voor de twintigjarige rookie uit Parijs. Volgens Hadjar hebben de moeilijke periodes van Pierre Gasly, Alex Albon, Sergio Pérez én Liam Lawson ervoor gezorgd dat hij het zitje nóg meer wil.
"Eerlijk gezegd, nu het lijkt alsof het echt moeilijk is om naast Max te staan, maakt het dat ik nog meer wil gaan, om uit te zoeken waarom, wat er aan de hand is. Dat is nog steeds het hoofddoel", zei Hadjar in Bahrein tegenover Motorsport.com.
Dat Hadjar aan het begin van 2025 zoveel indruk heeft gemaakt, maakt een overstap in de toekomst goed mogelijk. Maar de Fransman wil niet te hard van stapel lopen en blijft hard werken: "Het is niet zo dat ik niet meer hoef te werken, weet je. Toch leg ik altijd de druk op me om te blijven presteren. Dus nu zijn de verwachtingen van mensen misschien een beetje hoger, maar ik blijf doen wat ik doe."
"Zoals ik voor het seizoen al zei, is mijn doel om... Als de auto in P9 of P8 kan finishen, wil ik daar zijn, het maximale eruit halen en niet buiten de top 10 eindigen. Als de auto de top 10 verdient, dan moet ik zorgen dat ik daar ook ben."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties