Tijdens de Grand Prix van Monaco probeerden Lewis Hamilton en Mercedes iets te doen aan de saaie optocht. De Brit, die op de zevende positie lag en geen optie had om Max Verstappen in te halen met een gewaagde actie, besloot iets anders te doen. Hij kwam naar binnen voor een nieuw setje harde banden, waarmee hij in vrij lucht snelle rondetijden kon rijden zodat, als Max Verstappen een pitstop maakte, hij achter Hamilton uit zou komen.
Maar dit plannetje viel in het water, omdat de outlap van Lewis Hamilton langzamer was dan de inlap van Max Verstappen. Toen de Nederlander zijn pitstop had gemaakt, kwam hij meer dan twee seconden voor Hamilton de baan op, waardoor de Mercedes-coureur nog altijd tegen de achtervleugel van Verstappen aan keek.
En daar was Hamilton duidelijk niet blij mee. Over de radio vroeg hij aan zijn team: "Waarom zeiden jullie niet dat de outlap kritiek was?" Bij Viaplay vonden de commentatoren dat dit toch echt de schuld van Hamilton zelf was, maar Toto Wolff moet zijn coureur in bescherming nemen. Volgens de Mercedes-baas was het bericht dat vanuit het team gestuurd werd compleet de verkeerde.
"Dat was eerst een miscommunicatie tussen ons op de pitmuur. We hadden het verkeerd, het had een 'out-lap critical' moeten zijn in een poging om te undercutten. Maar toen was er een discussie of een out-lap genoeg zou zijn op de nieuwe band, dus de boodschap die hij kreeg was nogal verwarrend en waarschijnlijk de verkeerde", zo begon Toto Wolff bij Sky Sports.
Lees ook
Max Verstappen en George Russell hebben oplossing voor 'saai' Monaco: 'Dat moeten we doen'
Esteban Ocon heeft nog meer vijanden gemaakt binnen Alpine na crash in Monaco: 'Dit soort gedrag...'
Mercedes en Hamilton leven op gespannen voet
Het was niet het eerste moment van irritatie tussen Lewis Hamilton en Mercedes, tijdens het GP-weekend in Monaco. Ook op zaterdag was de zevenvoudig wereldkampioen niet blij met hoe hij behandeld werd binnen het team, waarbij hij van mening is dat teamgenoot George Russell wordt voorgetrokken. Toto Wolff laat weten dat dit niet het geval is en dat de onderlinge spanning nou eenmaal bij de Formule 1 hoort.
"We proberen het beste uit onze relatie te halen en de resultaten te maximaliseren voor dit laatste seizoen. Tussen een coureur en het team kan het soms gespannen zijn, omdat iedereen het beste wil doen..."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties