F1 Nieuws

Yuki Tsunoda stemt in met claim over rijstijl Max Verstappen: 'Een bijzonder vreemd gevoel'

Yuki Tsunoda stemt in met claim over rijstijl Max Verstappen: 'Een bijzonder vreemd gevoel'
Red Bull Content Pool
F1 Nieuws

Yuki Tsunoda stemt in met claim over rijstijl Max Verstappen: 'Een bijzonder vreemd gevoel'

Yuki Tsunoda stemt in met claim over rijstijl Max Verstappen: 'Een bijzonder vreemd gevoel'
Red Bull Content Pool

Kersvers Red Bull-coureur Yuki Tsunoda heeft tijdens een Honda-mediamoment in de Japanse hoofdstad Tokio laten weten dat de claim dat Red Bull haar auto's afstelt met een zeer sterke voorkant op waarheid berust is. Daarmee stemt Tsunoda in met verhalen die eerder al de ronde deden over de rijstijl van Max Verstappen.

Tsunoda maakt in Japan zijn debuut voor het team van Red Bull. Voor de Japanner is het een grote kans om te laten zien wat hij waard is, zeker met het oog op aankomend seizoen. Vanaf 2026 zegt Honda Red Bull en Visa Cash App Racing Bulls namelijk vaarwel en gaat de Japanse motorfabrikant, Tsunoda's grootste sponsor, in zee met het team van Aston Martin. Voor Tsunoda is nu dus hét moment om zijn waarde te tonen aan Red Bull en zo een zitje voor 2026 veilig te stellen.

Bij het team van Red Bull krijgt Tsunoda te maken met de vloek van het tweede zitje, zoals het inmiddels wordt genoemd. Tsunoda's voorgangers - Liam Lawson, Sergio Pérez, Alexander Albon en Pierre Gasly - hadden het namelijk allemaal erg lastig in de Red Bull-auto naast Max Verstappen, die goed overweg kan met de karakteristieken van de Red Bull-auto's: een bolide met een zeer sterke voorkant.

Tsunoda geeft Red Bull hoop

In Japan zal het daarom flink wennen worden voor Tsunoda. Echter, tijdens een mediamoment in de Honda-fabriek liet Tsunoda weten dat hij tot op heden geen moeite heeft ondervonden met de sterke voorkant van de RB21. De Japanner liet verder weten dat hij de RB21 "niet zo uitdagend vond" om mee te rijden en ook gaf de auto hem "geen bijzonder vreemd gevoel".

"Ik heb ongeveer twee dagen in de simulator doorgebracht (met de 2025-auto). Vanuit die ervaring vond ik de auto niet zo uitdagend om mee te rijden. Ik kreeg zeker de indruk dat de voorkant erg responsief is, zoals mensen vaak zeggen. Maar als je vraagt of het lastig aanvoelde om te sturen, zou ik niet zeggen dat het me een bijzonder vreemd gevoel gaf, in ieder geval niet in de simulator", begon Tsunoda zijn verhaal.

"Natuurlijk is de manier waarop ik de auto wil afstellen waarschijnlijk anders dan Max. Ik wil mijn eigen afstelling ontwikkelen, er een goed begrip van krijgen en vanaf FP1 geleidelijk op snelheid komen", aldus de 24-jarige Japanner, geciteerd door Motorsport.com.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties